lördag 6 mars 2010

Helg igen

Fredagskvällen tillbringades för min del med att se Carmen på Operan i Prag, vilket innebar att jag lämnade resten av familjen hemma. Lillpluttan tog då tillfället i akt att somna klockan 18.30 (vilket är väldigt tidigt för en liten dam som normalt sett slocknar ungefär klockan 21) och dessutom somnade hon utan att äta kvällsmat.

I stället passade hon naturligtvis på att vakna när jag kom hem fråmåt midnatt och efter att ha somnat om och sovit några få timmar bestämde hon sig helt enkelt för att nu är det morgon. Det kan man ju tycka om man har sovit sedan 18.30, fast jag och Vojta höll inte riktigt med.

V pátek večer, alma usnula v 18.30, a to je moc brzo pro někdo, ktere normalně usnula v 21. Nebyla jsem doma a když jsem se v 23.30 vrátila domů, tak se samosrejme probudila. Spala ještě několik hodin, ale potom ji napadlo, že ted' je rano. Já a Vojta jmse to nemysleli.

Lördagen inleddes bland annat med en liten musikstund. Vojta spelar och Alma sjunger med så gott hon kan.

Ovan ser vi lite av Almas morgongymnastik.

V sobotu ráno jsme hráli na kytaru a Alma trouchu cvičila.

2 kommentarer:

  1. Oj då, du fick inte sova mycket efter kulturyttringen... Men grymt söt morgongymnastik! kram P.

    SvaraRadera
  2. Nej, så går det ibland, men det var det värt :)

    Hon är fortfarande lite i otakt, men jag hoppas att vi snart kommer i takt igen...

    SvaraRadera