lördag 13 februari 2010

En trevlig lördag

Idag hade vi besök av en arbetskompis till Vojtech och hans flickvän, som pratar svenska. Det har varit en jättetrevlig eftermiddag och vi lyckades även skänka bort några svenska böcker som redan blivit lästa och nu endast samlar damm. Det känns dock lite märkligt när någon som inte är svensk har läst mer svensk "finlitteratur" än man själv lyckats ta sig igenom. Det kanske är dags att ta sig igenom Strindbergs "Röda rummet" så man inte känner sig helt borttappad.

Alma har sedan ungefär två veckor tillbaka börjat lyckas komma upp på knäna samtidigt som hon lyckas sträcka på armarna, dvs hon kommer under korta stunder upp i krypställning, där hon vaggar lite innan hon ramlar ner igen. Idag tänkte jag att jag skulle försöka få ett kort på detta, men det lyckades jag inte med. Det blev dock några andra fina Alma-kort, så jag lägger upp dem istället.



Dessutom skulle jag, efter önskemål, vilja lägga in en bild på Almas nya hemstickade sockar från farmor, dvs de som matchar tröjan och mössan. Jag måste säga att jag gärna skulle vilja lära mig att sticka denna typ av garnskor. Vi får väl se om det finns någon tid för detta.

1 kommentar:

  1. Hej Jenny!
    Alma är helt sjukt söt, har inte sett att ni har en blogg, men nu kommer jag garanterat tillbaka och kikar. Längtar efter att få träffa er i sommar!
    KRAAAAAAAAAAM PÅ ER!

    SvaraRadera